Bliv sommerferie-formidler

på Vikingemuseet Ladby

Sommerferieformidlere til Vikingemuseet Ladby 2024

Trives du med udendørs, praktisk arbejde og direkte publikumskontakt? Holder du af at formidle historien  til museumsgæster fra ind- og udland? Kan du se dig selv arbejde med ler, træ, bueskydning og masser af børnefamilier? Er du imødekommende, smilende og serviceorienteret? Så er det måske dig, vi søger som formidler til et spændende sommerferiejob med ferieaktiviteter på Vikingemuseet Ladby.

Mellem uge 27-34 kan museets gæster, store som små, deltage i vores sommerferieaktiviteter. Du bliver en del af formidler-teamet, der byder gæsterne velkommen, går i dialog om vikingetiden og giver praktisk instruktion i aktiviteterne; bueskydning, spydkast, lerværksted og snitteværksted. Vi formidler i vikingedragt i al slags sommervejr, under åben himmel ved den skønne Kerteminde Fjord.

Du kan lide at:

• føre en spændende samtale med besøgende i alle aldre i både sommer-kulde og sommer-varme.
  • fortælle på både dansk og engelsk, samt evt. andre europæiske sprog.
  • give hele familien en god, historisk oplevelse og give både børn og voksne gode historier med hjem.
  • lægge alt dit moderne tøj fra dig og arbejde i vikingetøj af uld og hør, med vikingesko af læder.

Du er:

• studerende på en ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse.
  • interesseret i vikingetid og historie og kan fortælle levende om begge emner.
  • arbejdsom, tager selvstændigt ansvar og er en god kollega, også når der er travlt.
  • god til at omsætte et historisk kildemateriale og praktisk instruktion til samtale.
  • lærenem, aktiv og har praktisk snilde med økse, kniv, teltpløkke mm.

Du læser måske allerede arkæologi, historie, sprog, turisme, lærer- eller pædagoguddannelsen og ønsker  formidlingserfaring. Måske har du allerede erfaring med formidling, servicefag eller undervisning, men dette er ikke et krav. Det vigtigste er, at du er vild med tanken om en sommer med vikingeformidling.

Om stillingerne:

• Der er tale om 4-5 stillinger til studenterlønsats – tidsbegrænset til uge 27 – 34.
  • Oplæring sker via skriftligt materiale, en introaften og introdag den 28. juni, samt som sidemandsoplæring i uge 27 og 28, derfor er det særligt vigtigt, at du kan arbejde i disse uger.
  • Vagterne er 5,5 timer/dag, mandag til fredag i tidsrummet mellem 10.00 – 16.30.
  • Stillingerne ønskes besat af medarbejdere på timebasis, med en timeløn på 142 kr./time.
  • Du forventes at kunne arbejde mellem 16 og 26 timer pr. uge.
  • Du forventes at kunne oplyse eventuelt planlagt ferie inden ansættelsesperiodens begyndelse.
  • Såfremt du bliver tilbudt én af stillingerne, indhentes endvidere børneattest.

For yderligere oplysninger rettes henvendelse på mail til Jes Lund-Jacobsen[email protected]. Læs mere om Vikingemuseet Ladby på www.vikingemuseetladby.dk.

Din korte ansøgning og CV skal ligeledes sendes til [email protected] senest 21. april. Skriv i emnefeltet ”Sommerferie-formidler”. Samtaler forventes afholdt i uge 19.