På opdagelse i vikingekongens landskab

Leg og læring i vikingernes fjordlandskab

Målgruppe: Børnehavebørn 3-6 år
Varighed: 1 time
Max. antal deltagere pr. forløb: 30 børn med min. 2 medfølgende voksne.

Sammen med vores vikingeunderviser går vi på opdagelse på vikingemuseets store område, hvor vi skal løbe og opdage spor efter vikingerne, der var her i gamle dage. Vi skal gå på opdagelse i Ladbykongens gravkammer, ved det store vikingeskib Ladbydragen og prøve hvor mange børn, der skal til for at flytte et vikingeskib.

Forløbet gør brug af skattejagtens virkemidler til legende læring af samspillet mellem menneske og natur i vikingetiden. Vi får en fornemmelse for livet før os selv, bruger sanserne i naturen og mærker vejr, vind og vand med kroppen i spil.
Forløbet er velegnet som børnenes første besøg på et museum og både evnen til at lytte og fortælle kommer i spil.

Pædagogiske Læreplanstemaer:

• Krop, sanser og bevægelse
  • Natur, udeliv og science
  • Kultur, æstetik og fællesskab

Pris: 550 kr. pr. forløb à 1 time. Gratis for institutioner i Nyborg og Kerteminde kommuner.

Kontakt og booking

Praktisk information

• Børn og voksne skal være klædt på til en dag ved vandet, hvor vi er ude og nyde den friske luft – uanset vejrudsigten og årstid.
  • Museets område byder på et 5 hektar stort græsareal med bakker og dale, træer og krat, samt fjord og vandkant. Her er masser af plads under åben himmel til leg og hygge før eller efter forløbet.
  • Området har talrige borde- og bænkesæt, hvor madpakkerne kan spises.
  • I museumsbutikken kan der købes is og kaffe/the.