Den søde juletid blandt rå Vikinger

Fyraftens-foredrag om Vikingernes jul på Vikingemuseet Ladby

De tre første onsdage i december kan du opleve et anderledes julearrangement på Vikingemuseet Ladby. Du får mulighed for at opleve foredrag ved fyraften om, hvordan julen blev fejret blandt rå krigere, husmødre og mægtige konger i vikingetiden. Her er ingen røde nisser, juletræer eller konfekt, men julegilde, juleøl, julemad, julegaver og julehygge kan alt sammen spores tilbage til vikingetidens julefejringer. Men også køllesvingende krigere, menneske-ofringer, politiske magtkampe og drikkeorgier har forbindelse til julen blandt vikingerne.

Kom og hør museumsinspektør Ane Jepsen fortælle overraskende historier om vikingernes jul. Og vær med til at drikke julen ind på Vikingemuseet med et glas honningsød mjød til et hyggeligt foredrag.

Sted:  Vikingemuseet Ladby, Vikingevej 123, Ladby, 5300 Kerteminde
Tid: Onsdag den 1. , 8. og 15. december kl. 16-17
Pris: 50 kr.
Der er plads til 20 personer pr. foredrag. Foredraget er henvendt til voksne.

Billetter kan købes på dagen efter kl. 15.30 så længe der er ledige pladser eller ved henvendelse via mail: [email protected] eller telefon: 65 32 16 67.