Kreativ fortælleworkshop for hele familien

Gennem skove, over gravhøje på jagt efter de stærke kvinder fra oldtiden … og op til nutiden

Gratis fortælleworkshop ude ved lokale oldtidsgrave på Nord- og Østfyn

I juni kan man i nærheden Kerteminde, Nyborg, Svendborg og på Nordfyn gå på jagt i efter de stærke kvinders historier. De sidste fire fortælleworkshops løber af stablen i Glavendrup, Kalvehavegård, Skellerup og Gudme. Alle børn, deres familier og bedsteforældre er inviteret med, når kunstnerne Birgit Løkke og Tine Louise Kortermand fører os tilbage i historierne, vi ikke har fået fortalt. Med sig tager man et rent rødbedeglas, som under fortælleworkshop, omdannes til et mini-minde-museum for en stærk kvinde. Hver workshop starter ved én af de mange spændende oldtidsgrave, hvor én af arkæologerne fra Østfyn Museer og Svendborg Museum fortæller om kongskvinder, vølver og husfruer.

Du kan opleve Malene Refshauge Beck, museumsinspektør og arkæolog fra Østfyns Museer, Vikingemuseer Ladby, ved marken ved Skellerup kirke (Nyborg), Skellerup Byvej 46, 5540 Ullerslev søndag den 19. juni kl. 15.00-17.30. Tilmeld dig her LINK

Om WHO IS SHE // WHO AM I
Sammen med lokale drager arkæologer fra de fynske museer samt de to kunstnere Birgit Løkke og Tine Louise Kortermand ud i det fynske land; på marker, igennem skove, over gravhøje på jagt efter de stærke kvinder fra oldtiden. De i alt 9 kreative fortællerworkshops på Fyn og øerne er en optakt til musikteaterforestillingen WHO IS SHE // WHO AM I som ved Polymeren i Årslev 16.-17. september 2022. Fortællingerne, personerne, minderne indgår som inspiration i forestillingen- så kom og fortæl om kvinderne i din familie.

Fortællinger ved Havmarken på Ærø_foto Rico Feldfoss

KOM OG VÆR MED I EN GRATIS KREATIV FORTÆLLER WORKSHOP FOR HELE FAMILIEN

HVOR & HVORNÅR

Lørdag d 18. juni kl. 11.30-13.30 / GLAVENDRUP (Skamby)
Mødested: (offentligt område) Parkeringspladsen ved Glavendrup-anlægget, Stenager, 5485 Skamby
Tilmeld dig her LINK

Søndag d 19. juni  kl. 11.00-14.00 / KALVEHAVEGÅRD HØJ (Kerteminde)
Mødested: Odensevej 206, 5300 Kerteminde. Tilmeld dig her LINK

Søndag d 19. juni kl. 15.00-17.30 / SKELLERUP (Nyborg)
Mødested: Mark ved Skellerup kirke, Skellerup Byvej 46, 5540 Ullerslev
Tilmeld dig her LINK

Tirsdag d 21. juni kl. 15.00-18.00 / GUDME (Svendborg)
Mødested: Broholm Slot Broholmsvej 32, 5884 Gudme
Tilmeld dig her LINK

Programmet udvikles løbende – følg med på Facebook om sted, tilmelding og praktiske informationer.

LÆS MERE OM PROJEKTET PÅ WEBSITET:

WORKSHOPS OG FORESTILLING ER BLEVET TIL MED STØTTE FRA:
Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst, Region Syddanmarks Kulturpulje, Kulturregion Fyn, A.P.Møller og Hustru Chastine Mc-kinney-Møllers Fond, Augustinus Fonden, Faaborg-Midtfyn Kommune, Statens Kunstfonds Huskunstnerordning, William Demant Fonden, Aage og Johanne Louis-Hansens Fond, Koda Kultur/med støtte fra KODA Kultur og Dansk Komponistforening. Statens Kunstfonds Legatudvalg for Musik.

For yderligere informationer, pressekontakt med mere, kontakt:

Tine Louise Kortermand (kunstneriske leder) mobil 26 71 46 39
Malene Sakskilde (producent) mobil 21 90 75 91