Ladbykongen sætter atter alle sejl

Lørdag den 13. maj inviterer Vikingemuseet Ladby atter til fest, når sæsonen skydes i gang med åbent hus på museet.

Vikingemuseet slår dørene op til en begivenhedsrig dag med masser af aktiviteter og liv på museet.

De mange frivillige vil stå klar med gode historier, og de vil dagen igennem fremvise deres projekter og demonstrere det smukke håndværk, de arbejder med på museet.

Hele familien kan være med til vikingeaktiviteter så som bueskydning og fladbrødsbagning, og man kan besøge lerværkstedet, hvor keramikeren sidder klar.

Kl. 14 søsættes vikingeskibet Ladbydragen – den præcise kopi af det krigsskib, hvori Ladbykongen blev gravlagt for 1100 år siden.

”Vi er rigtig glade for atter at kunne slå dørene op til det, der har udviklet sig til en årlig folkefest på Vikingemuseet Ladby. Det er efterhånden blevet en fast tradition, at vi i maj skyder sæsonen i gang med en begivenhedsrig dag, hvor museets gæster på tværs af generationer kan opleve de mange spændende projekter, vi arbejder med her i Ladby,” fortæller Vikingemuseets afdelingsleder Claus Frederik Sørensen.

Dagen igennem vil der være fri entré til museet, og de besøgende kan derfor gå på opdagelse i gravhøjen, udstillingerne og landskabet ganske gratis.

På museets store udendørsareal er der gode picnicmuligheder ved de mange borde- og bænkesæt, så medbringer man egen madkurv, kan frokosten nydes i naturskønne omgivelser.

Program for dagen:

10.00 – 16.00: Museet holder åbent

11.00: Aktiviteterne åbner

11.00 – 12.00: Mød de frivillige og oplev de forskellige gruppers håndværk

12.00: Bådtræk for børn

13.00 – 14.00: Mød de frivillige og oplev de forskellige gruppers håndværk

14.00: Ladbydragen søsættes

15.00: Aktiviteterne lukker

Vel mødt til en festlig dag på Vikingemuseet Ladby.

Læs mere om arrangementet her.