Vikingemuseet Ladby inviterer til Fjordens Dag med gratis adgang for alle

aug 30, 2023

Til Fjordens Dag bliver Ladbykongens egen fjord, Kerteminde Fjord, fejret, og som noget særligt er der gratis adgang og gratis aktiviteter hele dagen.

Søndag d. 10. september er fjorden i centrum, når der atter er Fjordens Dag – en af Danmarks største og ældste naturaktiviteter. På Vikingemuseet Ladby kan du være med til en hyggelig dag med vikingerne ved vandkanten og masser af oplevelser for store og små.

Aktiviteter ved vandet

Mød de frivillige fra vikingeskibet ”Ladbydragen” der inviterer ombord på skibet til et snak om skibe og søfart i vikingetiden. Skydebanen er også åben, og du kan prøve kræfter med bueskydning, spydkast og stenkast – præcis som i vikingetiden. Ved vandkanten kan de allermindste sejle med legetøjsudgaver af Ladbyskibet, mens de lidt større kan prøve at sætte sejl eller lave vikingetov, ligeledes kan børn og voksne udfordre hinanden til vikingekamp med skjold og sværd.

Det er naturligvis også muligt at gå på opdagelse i Ladbykongens grav og byggepladsen med Ladbykongens gård, ligesom du kan se udstillingerne med lokale fund fra vikingetiden samt deltage i skattejagter for børn både inde og ude.

Praktisk info

Sted: Vikingemuseet Ladby, Vikingevej 123, 5300 Kerteminde
Tid: Søndag den 10. september 2023
Museets åbningstid: kl. 10-16
Aktiviteter: kl. 11-15
Pris: Gratis adgang og gratis aktiviteter.

Om Fjordens Dag

Fjordens Dag har eksisteret siden 1991 og er en aktiv dag ved fjorden med fokus på natur, miljø, sundhed og kulturhistorie. Fjordens Dag er et af Danmarks største og ældste naturarrangementer, der hvert år har ca. 25-30.000 besøgende fordelt på aktiviteter rundt om Odense Fjord.

Under temaerne  Natur, Miljø/bæredygtighed, Sundhed og Kulturhistorie tilbyder mere end 150 foreninger, institutioner, skoler virksomheder og privatpersoner en overflod af spændende aktiviteter  Fjordens Dag bliver til i et bredt samarbejde mellem Kerteminde, Nordfyns og Odense Kommune og over 150 institutioner og foreninger.