Book en fortælling om gamle og nye Ladbytapeter

Book en rundvisning ladbytapetet

Book en fortælling om de unikke Ladbytapeter

Fra Vikingetiden kendes et antal billedtæpper, som fortæller historier om datidens mennesker, guder og begivenheder.

På Vikingemuseet kan I opleve det moderne billedtæppe, ”Ladbytapetet”, som mellem 2011 og 2017 skabtes af Vikingemuseets frivillige brodøsegruppe, Ladby Tapetlaug. I 2020 blev første sting taget til en serie nye billedtæpper, som skal udsmykke Vikingemuseets planlagte nye vikingegård.

Book en fortælling om Ladbytapeterne og hør om det første Ladbytapet og se tilblivelsen af de nye tapeter. Oplev det fine tekstilhåndværk og hør om projekterne fra én af brodøserne selv.

Se mere om det første Ladbytapet her og om de nye billedtæpper her.

Det praktiske

Booking: Send en forespørgsel til [email protected] eller ring på tlf. 65321667. Bemærk at bookingen først er gennemført, når I har modtaget en bekræftelse.

Alder: Rundvisningen tilrettelægges til voksne.

Antal: max. 25 personer pr. gruppe

Varighed: 1 time

Pris:  800 kr.

Bemærk at grupper over 10 personer får entré til gruppepris. Se mere her.

Vil I besøge museet uden for åbningstiden, er prisen 1200 kr. ekstra.

Skoler: Rundvisninger for skoler kan ses her.