Kom til rundvisning på udgravningen ved Langeskov

jan 31, 2023

Arkæologerne fra Østfyns Museer graver ved Mariesmindevej i Langeskov.

Her undersøger de sporene efter en samlingsplads, hvor mennesker i bronzealderen for mellem 2500 og 3500 år siden mødtes og tilberedte mad i såkaldte kogegruber. Arkæologerne har fundet tæt på 1000 kogegruber, så man har enten brugt stedet igennem mange år, eller også har rigtig mange mennesker mødtes af gangen.

I området syd for Langeskov er der fundet mange fornemme offerfund fra bronzealderen. Arkæologerne forsøger at finde ud af, om der er en sammenhæng mellem de mange offerfund og samlingspladsen ved Mariesmindevej.

Kom med på rundvisning:

Kom og hør arkæologerne fortælle om, hvordan og hvorfor man laver en arkæologisk udgravning. Hør om, hvad vi finder og om den helt særlige rolle, landskabet ved Mariesmindevej må have haft i bronzealderen.

Hvornår: Tirsdag d. 14. februar og torsdag d. 16. februar begge dage kl. 15

Hvor: Mariesmindevej i Langeskov. Parker på pendlerpladsen ved Hvedetoften, hvis du kommer i bil. Rundvisningen starter ved arkæologernes skurvogn, der står overfor Mariesmindevej 1.

HUSK: fodtøj der kan tåle at blive beskidt/mudret og varmt/vandtæt tøj.

Rundvisningen tager 45-50 min.